Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Oszukani przez osoby podające się za pracowników banku

Data publikacji 29.09.2021

30 tysięcy złotych straciła mieszkanka Chełma po telefonicznym kontakcie z nieznajomym, który podawał się za pracownika banku. Pod legendą próby włamania się oszusta na jej konto, namówił pokrzywdzoną do zainstalowania aplikacji pozwalającej na zdalną obsługę rachunku.

Wczoraj do dyżurnego komendy zgłosiła się chełmianka, który poinformowała o utracie pieniędzy z konta bankowego. Jak się okazało, zadzwonił do niej mężczyzna, który podał się za pracownika banku. Pod legendą próby włamania się oszusta na jej konto nakłonił zgłaszającą do zainstalowania oprogramowania umożliwiającego zdalną obsługę rachunku. Następnie polecił, aby zalogowała się przez telefon komórkowy na swoje konto, zmieniła hasła dostępu i podała numery karty płatniczej. Już po zakończonej rozmowie cała sprawa wydała jej się podejrzana. Gdy skontaktowała się z bankiem, okazało się, że bez jej wiedzy z rachunku wypłacone zostało 30 tysięcy złotych.

Również wczoraj, w ten sam sposób, oszukany został 23-letni chełmianin, z którego konta zniknęło 1800 złotych.

Policjanci wyjaśniają okoliczności tych spraw i apelują o zachowanie ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Przede wszystkim pod żadnym pozorem, na żądanie tych osób, nie instalujmy na naszych urządzeniach aplikacji czy też oprogramowania, które pozwalają na zdalną obsługę. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie zweryfikujmy, czy przekazywane nam informacje są prawdziwe dzwoniąc do banku.

komisarz Ewa Czyż

Powrót na górę strony