Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Myśląc, że pomaga znajomej stracił pieniądze

Data publikacji 28.12.2021

Mieszkaniec Chełma padł ofiarą oszustwa internetowego, gdy osoba podszywająca się pod jego znajomą poprosiła o opłacenie transakcji. W tym celu wygenerował kod BLIK do płatności internetowej na kwotę 1000 złotych, który przekazał. Jak się później okazało, ktoś włamał się na konto kobiety i przysłał fałszywą wiadomość. Apelujemy o większą ostrożność i weryfikację informacji otrzymywanych drogą elektroniczną.

Wczoraj dyżurny komendy otrzymał zgłoszenie o oszustwie internetowym metodą na BLIKa. O fakcie tym poinformował 60-letni chełmianin, który stracił pieniądze. Z jego relacji wynikało, że na komunikatorze internetowym otrzymał od znajomej wiadomość z prośbą o opłacenie transakcji. Będąc przekonanym, że faktycznie pomaga właśnie tej osobie wygenerował na swoim koncie bankowym kod i przekazał go. Gdy po jakimś czasie zadzwonił do tej kobiety okazało się, że to nie ona prosiła o finansowe wsparcie. Ktoś przejął jej konto i podszywając się pod nią przysłał fałszywą wiadomość.

Apelujemy o ostrożność w przypadku otrzymania tego typu wiadomości. Zanim zdecydujemy się na przekazanie pieniędzy skontaktujmy się wcześniej z tą osoba, aby sprawdzić czy faktycznie potrzebuje takiej pomocy.

komisarz Ewa Czyż

Powrót na górę strony