Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Uwaga na oszustów podających się za pracowników banku

Ponad 14 tysięcy złotych stracił mieszkaniec gminy Kamień po telefonicznym kontakcie z kobietą, która podawała się za pracownika banku. Informowała przy tym, że podjęto próbę dokonania przelewu z jego konta. Następnie w celu zablokowania tej transakcji skontaktował się z nim rzekomy funkcjonariusz zajmujący się walką z cyberprzestępczością. Podczas rozmowy doszło do zainstalowania dodatkowej aplikacji w telefonie. Jak się później okazało, na rachunku zaciągnięto kredyt i zrealizowano z niego kilka wypłat.

Wczoraj do dyżurnego komendy zgłosił się 72-letni mieszkaniec gminy Kamień, który poinformował o utracie pieniędzy z konta bankowego. Z jego relacji wynikało, że zadzwoniła do niego kobieta, która podała się za pracownika banku. Pod legendą próby dokonania nieautoryzowanego przelewu z jego rachunku skontaktowała go z mężczyzną podającym się za funkcjonariusza wydziału do walki z cyberprzestępczością. Podczas rozmowy instruował pokrzywdzonego, jakie działania ma wykonywać na telefonie komórkowym. Doszło do zainstalowania dodatkowej aplikacji, przez którą zalogował się do bankowości mobilnej. Następnie generował i przesyłał kody BLIK. Na rachunku zaciągnięty został też kredyt.

Gdy zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustów skontaktował się osobiści ze swoim bankiem. Wtedy okazało się, że z konta dokonano kilku wypłat i przelewów na łączną kwotę ponad 14 tysięcy złotych.

Policjanci wyjaśniają okoliczności tej sprawy i apelują o zachowanie ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Przede wszystkim pod żadnym pozorem, na żądanie tych osób, nie instalujmy na naszych urządzeniach aplikacji czy też oprogramowania, które pozwalają na zdalną obsługę. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie zweryfikujmy, czy przekazywane nam informacje są prawdziwe kontaktując się z bankiem.

komisarz Ewa Czyż

Powrót na górę strony