Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

23 latek ofiarą oszustwa „na pracownika banku”

50 tysięcy złotych stracił 23 latek po telefonicznym kontakcie z fałszywym pracownikiem banku. Uwierzył, że ktoś próbował wziąć kredyt na jego dane, a o sprawie mieli wiedzieć policjanci i prokurator. Pod namową rozmówcy sam zaciągnął kredyt i wpłacił pieniądze we wpłatomacie. Już po wszystkim zorientował się, że to było oszustwo. Apelujemy o ostrożność i rozwagę w przypadku otrzymania tego typu telefonu.

Do policjantów z chełmskiej komendy zgłosił się 23 letni mieszkaniec naszego powiatu, który poinformował o oszustwie na jego szkodę. Z zawiadomienia wynikało, że telefonicznie skontaktował się z nim mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym ma konto. Dowiedział się, że ktoś chciał wziąć na niego kredyt i na jego dane wyrobił kartę. Rzekomy „bankier” przekonywał, że o sprawie mają wiedzieć policjanci i prokurator.

Pod jego namową udał się osobiście do „swojego” banku i zaciągnął kredyt w wysokości 50 tysięcy złotych. Miał przy tym nie informować pracownika o tej rozmowie. Następnie pod inną placówką bankową, instruowany przez niego, we wpłatomacie w kilku transzach wpłacił pobraną gotówkę. Gdy rozmówca polecił mu, aby zwiększył limit w rachunku i w ten sam sposób wpłacił kolejną gotówkę, zorientował się że padł ofiarą oszustwa.

Poszukujemy oszustów i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Internetowi przestępcy wciąż udoskonalają metody swojego działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić pieniądze. Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem w celu wyjaśnienia sytuacji. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Dajmy sobie czas i zastanówmy się zanim pod namową dzwoniących przekażemy jakiekolwiek pieniądze.

komisarz Ewa Czyż

Powrót na górę strony