Zareagował na prośbę "znajomego" o opłacenie przesyłki i stracił pieniądze
Ponad 2 tysiące złotych stracił mieszkaniec naszego regionu przekonany, że wspiera finansowo znajomą. Prośbę o Blik na opłacenie przesyłki otrzymał przez internetowy komunikator. Gdy próba nawiązania kontaktu z tą osobą nie doszła do skutku, zrealizował płatność. Jak się później okazało, ktoś podszył się pod znajomą i rozsyłał fałszywe wiadomości. Apelujemy o większą ostrożność i skuteczną weryfikację informacji otrzymywanych drogą elektroniczną.
Wczoraj do dyżurnego komendy zgłosił się 47 letni mieszkaniec powiatu chełmskiego, który poinformował o oszustwie internetowym. Z jego relacji wynikało, że na komunikatorze internetowym otrzymał od znajomej wiadomość z prośbą o przekazanie kodu Blik na opłacenie przesyłki. Początkowo próbował z tą osobą nawiązać kontakt. Pomimo, że nie odbierała telefonu i nie odpisała na wiadomość, postanowił zrealizować płatność na kwotę ponad 2 tysiące złotych. Był przekonany, że pomaga właśnie tej osobie.
Dopiero później, gdy znajoma oddzwoniła do niego dowiedział się, że jej konto społecznościowe zostało przejęte przez nieznaną osobę, która rozsyłała fałszywe wiadomości.
Apelujemy o zachowanie czujności i skuteczną weryfikację pochodzenia otrzymanych wiadomości tekstowych. Zanim przekażemy komukolwiek kod Blik upewnijmy się, czy za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i sprawdźmy czy to naprawdę on potrzebuje naszej pomocy.
nadkomisarz Ewa Czyż