Szkolimy urzędników w temacie bezpieczeństwa związanego z obsługą trudnego petenta
Policjanci prowadzą cykl szkoleń dla pracowników Urzędu Miasta Chełm odnośnie ich bezpieczeństwa w kontakcie z trudnym petentem. Poruszane są zagadnienia dotyczące sytuacji kryzysowej związanej z obsługą interesantów. Celem przedsięwzięcia jest nabycie umiejętności rozpoznawania agresji, opanowanie technik deeskalacji i reakcji, a także utrwalenie bezpiecznych zachowań i procedur postępowania w przypadku niepożądanego zachowania.
Szkolenie ma charakter otwartej dyskusji, podczas której w pierwszej kolejności policjanci omawiają zagadnienia dotyczące natarczywych i agresywnych zachowań interesantów. Wyjaśniają wpływ organizacji stanowiska pracy na bezpieczeństwo pracownika. Poruszają również zagadnienia związane z ochroną prawną i odpowiedzialnością karną.
Uczestnicy tych spotkań wymieniają się swoimi doświadczeniami z pracy, podczas których byli narażeni na sytuacje niebezpieczne. Funkcjonariusze analizując te przypadki udzielają rad dotyczących właściwych zachowań w przypadkach, gdy mamy do czynienia z niepożądanym zachowaniem petenta. Policjanci radzą też, jak poprawnie zachować się podczas kontaktu z agresywnym interesantem, jak prawidłowo wezwać pomoc oraz jak płynnie podjąć współpracę z patrolem interwencyjnym Policji lub Straży Miejskiej, aby ta pomoc była skuteczna.
nadkomisarz Ewa Czyż
