Aktualności

Skorzystała z przysłanego linku i straciła pieniądze

Data publikacji 28.07.2025

Blisko 7 tysięcy złotych straciła mieszkanka powiatu chełmskiego przy internetowej sprzedaży. Skorzystała z przysłanego jej linku do rzekomego odbioru płatności. Zalogowała się przez to łącze do bankowości mobilnej i wygenerowała kody BLIK. Gdy zobaczyła, że z konta zniknęły pieniądze zorientowała się, że to oszustwo. Następnego dnia powiadomiła o tym zdarzeniu policjantów. Poszukujemy sprawców i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy internetowych transakcjach kupna – sprzedaży.

W miniony weekend dyżurny komendy otrzymał zgłoszenie o oszustwie internetowym na szkodę 56 letniej mieszkanki powiatu chełmskiego. Z jej relacji wynikało, że skontaktowała się z nią osoba, która zakupiła wystawiony do sprzedaży rębak do drewna. Kobieta otrzymała link do rzekomego odbioru płatności, przez który zalogowała się do bankowości mobilnej. Tam wyświetlił jej się komunikat, że skontaktuje się z nią przedstawiciel płatności. Zaraz po tym zadzwoniła do niej kobieta, która nakłoniła zgłaszającą do wygenerowania kodów BLIK. To spowodowało wypłatę z jej konta blisko 7 tysięcy złotych. Wtedy pokrzywdzona zorientowała się, że została oszukana i o wszystkim powiadomiła policjantów.

Ustalamy bliższe okoliczności tej sprawy i apelujemy o ostrożność i rozwagę przy tego typu transakcjach internetowych. Czytajmy regulaminy serwisów sprzedażowych i stosujmy się do zawartych tam informacji. Pamiętajmy, że sprzedając coś przez Internet oczekujemy jedynie na wpłatę bez konieczności logowania się na konto bankowe, podawania danych karty płatniczej czy też zatwierdzania transakcji.

nadkomisarz Ewa Czyż

Powrót na górę strony